Ansökan

Kingelstad byskola och förskolan ligger i Helsingborgs kommun, men även ni som bor i andra kommuner, som Landskrona, Svalöv, Bjuv eller någon annan kommun är välkomna. Du har möjlighet att välja vår skola till ditt/dina barn oberoende av i vilken kommun du bor, utan extra kostnad. Skolpengen följer med från hemkommunen och att gå hos oss innebär ingen merkostnad.

Har ni bestämt er för vår förskola och skola gör ni en köanmälan dels genom att ta kontakt med oss direkt eller via vårt intresseformulär, men också genom att anmäla ert val till er hemkommun. Vi tillämpar kösystem på vår förskola.

Till dig vars barn redan går hos oss

En kontinuerlig övergång från förskola till skolår är en självklarhet hos oss. Barn som deltagit i förskolan är garanterade en plats i skolan och tar in barn och elever utifrån i mån av plats. Vårt grundläggande koncept bygger på att vårda barnens långvariga relationer och skapa en trygg och nära miljö. Vi strävar efter att övergången ska vara smidig, ge barnen den trygghet och närhet de behöver för en fortsatt positiv utveckling.

Varmt välkomna att besöka oss

Vill ni veta mer om vår förskola och skola och vad vi kan erbjuda så kan ni alltid höra av er till rektor Karin för att bestämma en tid som passar att besöka oss. Vi visar gärna förskolan och skolan och berättar mer om vår verksamhet.

Oftast har vi öppet hus på förskolan och skolan den första tisdagen i månaden. Se mer information på antingen förskolans eller skolans Instagramkonto.