Verksamheten

Skola och förskola i naturnära miljö

Kingelstad Byskola erbjuder dig en förskola och skola i en lugn och trygg miljö, vilket skapar en positiv lärmiljö. Byskolan/förskolan ligger i Helsingborgs kommun, men även ni som bor i andra kommuner, som Landskrona, Svalöv, Bjuv eller någon annan kommun är välkomna.

Skolmaten

Maten är en viktig del i barns utveckling och att få njuta av god och nyttig mat i en lugn miljö. Vi ser till att barnet får en trevlig och lugn stund vid matbordet.

Fritidsverksamhet för skolbarnen

Vi erbjuder barnen fritidsverksamhet, som de är välkomna till både före skolan börjar och efter skoldagens slut. Vi erbjuder både fria och planerade aktiviteter såväl inomhus som utomhus. På fritids finns också möjlighet att få hjälp med läxläsning.

Våra lokaler

Vi har stora och luftiga rum, ett är anpassat för större barn, 3-5-år, där fokus ligger på pedagogik, spel, pyssel, lego och massor av lek, ett annat rum är mer anpassat för de yngre barnen, där finns dockis, bilmattan och många andra roliga leksaker. På bilderna nedan ser ni även exempel på hur det ser ut i våra klassrum.

Klicka på bilderna nedan för att förstora de.